maandag 10 december 2012

HoMe SwEeT hOmE


kerst 2012!
zo ziet onze kerstdecoratie er uit voor dit jaar
geen echte kerstboom zoals al die andere jaren
maar met een kindje van 1,5 jaar oud
die echt overal aan wil zitten
(en ook aan heel veel spullen wat mamma dus echt niet wil)
hebben we dit jaar een alternatieve kerstboom


het idee zat al heel lang in mijn hoofd
op pinterest was dan al snel een crafts for christmas-board gemaakt
de prachtigste creaties kwamen langs
toen ik de nieuwe VT wonen las, dacht ik,
dat ga ik ook maken


ik ben heel het dorp langs gelopen voor mooie takken
maar dat viel nog al tegen...
maar dan heb je altijd nog de Intratuin
die begrijpen dit soort creatieve gedachten
want die verkopen gewoon kant-en-klare takken!
perfect
grote snoeischaar lenen van de buurman
man-lief heel lief aangekeken
en ja, daar gingen we van het weekend
met ijzerdraad en nietjes zitten ze aan elkaar vast

van de gesnoeide linde werd nog deze ster in elkaar gezet
ook zo leuk en simpel
led-verlichting met batterij (ikea) eromheen gemaakt
schapenvachtje van boertje-lief zijn kamer getrokken
en we zijn weer helemaal december-klaar
en boertje-lief-proof!



en al die overgebleven kerstlampjes,
ach die staan ook nog wel gezellig in deze oude apothekersvaas

gaan jullie dit jaar voor....
een echte kerstboom?
een nepperd?
of een alternatieve?

ik ben benieuwd wat we nu op de blogs allemaal tegen komen
heerlijk zulke inspiratie allemaal

fijne week!
lieve groet, Kris

oh ja, wil je zien hoe het er in het donker eruit ziet?
net vanmorgen een foto gemaakt ... heerlijk.... kijk op mijn Facebook


Home Sweet Home is een initiatief van Barbaramama

20 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er bij jou al fantastisch uit zeg! Ik geniet met je mee, maar wacht wel even met versieren. Ik vind het nog te vroeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow wat gaaf!!
    Ik heb maar 1 tak. Daar hangen dezelfde vogelhuisjes in trouwens, van kruidvat of niet?
    Ik zal binnenkort een foto maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn takken liggen ook al klaar ;-) Eind van de week hopelijk op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk idee, en ook een leuke uitvoering! Niet alleen kidsproof maar ook ideaal voor als je wat minder plaats zou hebben. Ik vind 'em heel geslaagd, zowel in het licht als in het donker.
    Hier staat voorlopig nog een 'gewone' variant!
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Euhm...een echte,neppert en een alternatieve hihi zoals je weet sla ik altijd een beetje door hihi
    Leuk gedaan hoor,ziet er knus uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk zo de alternatieve boom en de vaas met lampjes! Wij gaan voor het eerst in jaren weer voor een echte boom, dus ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. GAAF!!!! Echt heel mooi!

    Home sweet home X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit ziet er werkelijk prachtig uit!
    Wij gaan dit jaar waarschijnlijk voor een echte kerstboom...
    Een nepboom mag er zoiezo bij ons niet in! Althans niet in de woonkamer.
    Alhoewel ik in het verleden wel eens zo'n knalroze neppert heb gekocht, zal hem eens opzoeken.
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht even, wauw ik ga in Nederland wonen, daar hebben ze schoon takken :)
    Leuk gedaan, het is eens wat anders en geen uitvallende naalden. Ik ruik graag een echte boom, helaas is het opruimen altijd wat minder, dit jaar een nepboom, en eerlijk dat opruimen vind ik al even vervelend. Verder hoe meer lichtjes in huis, hoe liever!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Na volgende week doe ik het ook niet weer hoor, dat gedoe met die markten, je wil het allemaal niet weten:P. Maar het gaat prima hoor, al krijg ik af en toe wel eens een seintje van mijn lijf. Voel het nu al zo goed bewegen dat het genieten makkelijker gaat, in het begin was er gewoon te veel afleiding, er lopen hier al twee he!
    Mooi hoor jouw alternatieve kerstboom! Ik heb het er gewoon op gewaagd met de kindjes maar vond het verbazingwekkend hoe weinig oog ze voor die hele boom had, Hester, ben benieuwd hoe het dit jaar weer zal gaan nu Afke ook mobiel is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjon, fijn om te lezen dat je je goed voelt! Ik wilde niet in clichés enz vervallen, maar ben wel benieuwd! Succes met de laatste markt!

      Verwijderen
  11. Hier ook een gewone! Helaas ruikt hij niet :( Afgelopen twee jaar viel me dat ook al tegen, worden ze te vroeg omgezaagd ofzo??

    Meissie gaat er gelukkig netjes mee om :D Vorig jaar vond ze het ook nog niet zo interessant eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel gezellig!! Wij hebben een echte boom, zelfs met kluit dit jaar, we hopen namelijk dat 'ie daarna de tuin in kan! Kunnen we volgend jaar ook buiten lampjes ophangen in de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. p.s. bij ons gaat het ook altijd wel aardig met de rondlopende meiden, boom in de hoek tussen de 2 banken en dan sneuvelt er misschien 1 bal per jaar.

      Verwijderen
  13. Wat prachtig je kerstboom/takken Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind jouw kerstboom echt zoooo mooi!!! Helemaal mijn smaak, mooi gedaan en leuk met de versiering erbij, top!! Ik ga 'm pinnen, ok?

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails