woensdag 20 oktober 2010

Wie kan mij helpen?

Een lief vriendinnetje van mij krijgt binnenkort haar eerste kindje. Hoe leuk is het dan om iets zelf te maken voor de kleine. Nu had ze nog een boxkleed nodig! Tuurlijk! Ga ik maken! Maar hoe pak ik dat nu weer aan? Oei oei oei... nu heb ik heel het web al afgestruind naar een handig patroontje. En volgens mij is het niet zo moeilijk. Dus van het weekend eerst maar een miniversie gemaakt: een lekker zacht kleedje voor mijn poes Jetty. Nou die is gelukt! Ik weet in ieder geval dat je makkelijk over de vulling heen kan naaien. Dus een leuke applicatie er op moet wel lukken.

Het proef kleedje is niet zo heel netjes gedaan....maar het ging ook even om de techniek. Toch heeft Jetty de poes besloten dat het geen fijn kleedje is...want ze vermijdt het en gaat liefst weer op die oude vieze handdoek liggen haha.

Maar twee dingen lukken me niet....wie kan mij helpen?

Vraag 1: We willen namelijk een boxkleed hebben die uit twee verschillende stoffen bestaat. Dus het binnenvak anders dan de buitenrand. Zodat je er ook nog van die leuke labeltjes er in kan doen.
Vraag 2: Hoe naai ik het netjes dicht? Als je hem aan drie kanten dicht naait en je draait hem dan om, hoe werk je dat netjes af?
Als iemand ideeën heeft? Help me! Ik kom er niet meer uit, vandaar dat ik er een blog aan heb gewijd!

Tips!? Help!?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Kris.
    Ik keek even voor je via Google bij boxkleed naaien en vond een blog van onnemei.blogspot.com.
    Misschien heb je hier iets aan.
    Het zal je vast lukken er een mooi kleed van te maken.
    Groetjes, DEKA, Marleen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Charlotte & Marleen! Bedankt voor het reageren! Lief van jullie! Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het binnenvak van een andere stof kan maken. Ik ga nu op pad met de moeder-in-spé om leuke stofjes te zoeken...misschien kunnen ze mij in de stoffenwinkel verder helpen! Fijn weekend allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails