zaterdag 6 oktober 2012

lapswap


Lapswap!
lapjes
we zijn er allemaal dol op
je verzamelt eens wat in de stoffenwinkel
of op een stoffenmarkt
of van oude kleding
of uit de oude doos

nu, laten we ruilen! swappen!

in 2010 organiseerde Dutch Apple ook al een keer lapswap,
en toen werd ik helemaal besmet met het blogvirus
sindsdien zoveel leuke dames "ontmoet"
en mooie stofjes geruild

en nu....
ga ik het zelf maar organiseren!
doe je mee?


wat "moet" je doen?
1. zoek in jouw lappenvoorraad en kies 4 verschillende lapjes
2. knip ze in het formaat 50 bij 50 cm (strijk ze even netjes)
3. label elk van jouw stofje met jouw naam (naam, blog - facebook etc.) (een kaartje/briefje bevestigen met een speldje)
4. stuur ze op in een voldoende gefrankeerde envelop naar mij en doe daar een extra gefrankeerde envelop bij
5. de stofjes moeten bij mij zijn op 3 november

ik verzamel ze, hussel alles lekker door elkaar, en je krijgt 4 andere stofjes in jouw eigen envelop terug
label daarom even je stofjes, dan kan jouw ontvanger zien van wie ze zijn (en kun je weer met elkaar bloggen) en heel belangrijk jij krijgt niet je eigen stofjes terug.

LET OP:
maak er "brievenbus"brief van en plak er 4 postzegels op (kosten € 2,-) en voeg daarbij eenzelfde envelop met ook 4 postzegels (jouw retourenvelop) en voor mijn Belgische blogvriendinnen 4 Europa zegels (kosten € 3,40). ik weet eigenlijk niet of jullie in ons zuiden-buurland ook postzegels hebben met nummers. kom je uit België, zet dat dan even erbij in je mailtje, want dan is er extra info :)
de 4 postzegels zijn in ieder geval goed voor 250 gram. ik ga er eigenlijk vanuit dat dit voldoende is voor onze vier lapjes.


lapjes van een kwart m2 zijn ideaal voor
een tasje, vlaggetjes, een stoffenkaart, quilten, stoffenletters, slabbetjes,een etui, een applicatie, een bookcover (klikkkk) etc etc.

wil je graag mee doen?
stuur mij een mailtje dan mail ik jou het postadres
of laat een reactie hieronder achter met een geldig mailadres
bykris (punt) blogspot (apestaartje) hotmail (punt) com
heb je geen blog?
maakt niet uit,
als je dol bent van stofjes, doe je gewoon lekker mee!
je hebt vast wel een emailadres en een postadres!


en geef het door - en door - en door
plak dit plaatje op jouw blog of Facebook ----------------------->
want hoe meer er mee doen - hoe meer we kunnen swappen
(of heb ik nu heel veel werk op mijn hals gehaald haha)
ach
ik haal zoveel voldoening uit mijn blog en creaties
dit is toch gewoon leuk!




fijn weekend en tot swaps!
lieve groet Kris





58 opmerkingen:

  1. Ik doe dolgraag mee; leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. prutselz@gmail.com ..ik zal je linkje plaatsen op mijn blog

      Verwijderen
  2. Een heel leuk initiatief, is het niet veel overzichtelijker als je 2 mensen aan elkaar koppelt? Dan heb je er zelf ook niet zo veel werk aan! liefs Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, nee hoor, heb er goed over nagedacht. En het is juist leuker als je 4 verschillende lapjes van 4 verschillende mensen krijgt. Dan heb je echt een mix! Doe je mee?

      Verwijderen
  3. Wat een super idee!!! echt heel leuk :)
    Ik zet in ieder geval je link op m'n blog en ga meteen kijken of ik 4 leuke lapjes kan vinden!
    (zizazipper@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe graag mee, vier 'nieuwe'stofjes ontvangen....leuk!!
    marisdaniels apestaartje gmail punt com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik doe graag mee!

    gertine1984apestaartjeoutlookpuntcom

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg!! Ik dacht al: een lap-swap (op z'n engels) wat zou dat zijn? maar het gaat gewoon om lapjes, leuk! Ik ben zelf nu even druk met de adventswap, maar ik volg het graag via jouw blog, want het is een erg leuk idee! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee zeg! Ik doe ook graag mee, mijn lapjes zijn al geknipt :)
    Zal deze week even postzegels kopen en dan kan het op de post.
    (feelhomeatzeelandnetpuntnl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn lapjes zijn gisteren op de post gegaan (ik hoop dat ik het goed gedaan heb zo). Nu wacht ik vol spanning af, hihi...

      Verwijderen
  9. Ik heb 4 stofjes gevonden en op maat geknipt! dus ik zou heel graag mee doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee! Ik doe ook graag mee. Mogen het dikke en dunne stofjes zijn?
    'k Zal eens kijken wat ik allemaal nog op zolder heb liggen.

    Groetjes en een fijn weekend.

    Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga geen criteria aan de stofjes verbinden. Laten we zeggen: zou jij het leuk vinden om deze stofjes te ontvangen? Ja. opsturen! :)

      Verwijderen
  11. Wat een leuk idee! Ik doe ook graag mee. Mogen het dikke en dunne stofjes zijn?
    'k Zal eens kijken wat ik allemaal nog op zolder heb liggen.

    Groetjes en een fijn weekend.

    Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, het duurde zolang voordat het berichtje geplaatst werd, dus ik heb een beetje errug vaak op enter gedrukt......

      Verwijderen
  12. Oh wat een tof idee van jou ik doe mee!!!
    (bieneke71@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk leuk !! Ik deed al eens mee, en ik doe graag weer mee!
    (janne.steengoed@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alleen voor de naam al doe ik mee :-) Lapswap :-) Heel leuk idee!
    (trui.wellens@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, ik heb dit even nagekeken (ik ben namelijk van het zuiders buurland) en op onze zegels staan ook nummertjes. Maar voor alle zekerheid stuur ik gewoon Europese zegels mee, die kan je in binnen- en buitenland gebruiken volgens mij.

      Verwijderen
    2. Helemaal top! Als alle zuiderlijke buurvrouwen dat doen, dan komt het helemaal goed! Bedankt voor het uitzoeken :)

      Verwijderen
  15. Ik doe ook mee!! leuk leuk
    Groetjes Margrietha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh ik zag al wat leuke initiatieven voorbij komen, maar bedacht me niet overal aan mee te doen, want ja ik kom de laatste weken al niet zoveel aan naaien/bloggen toe, MAAR... dit is TE LEUK!! Ik doe mee!! Ga meteen een linkje maken! Ben nu al benieuwd wat ik terugkrijg.
    Liefs Els
    p.s. mocht je hulp nodig hebben, laat het dan weten dan kom ik je helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk, ik doe mee :)
    Elkedagzaterdag@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuk idee!! ik heb je gemaild hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Klinkt spannend en plezant, dus ik doe graag mee! Ik stuur je zo meteen een mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed idee! Ik pas even, mijn hoofd kraakt alweer van alleen het lezen van dit stukje, al was ik dan wel weer zo bijdehand op te merken dat het hier om een kwart m2 gaat :D.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oooooh dombo (ik) en wie noemt hier zich nou juf...schaam, haha. Maar scherp van je hoor Readkapke :)

      Verwijderen
  21. Ha Kris, mijn lapjes zijn op de post en op mijn blog heb ik nog een beetje reclame voor de lapswap gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh dit is super ! Natuurlijk doe ik mee, even in die lappenkast duiken dus !
    Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh, leuk. Ik doe graag mee. Mijn mailadres is: info@dreamstuff.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik doe mee, duik mijn kast nog even in.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik doe graag mee met de lapswap. Ik heb je al een mailtje gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi ik doe graag mee heb geen blog maar uiteraard wel een mailadres
    phbothof@hotmail.com ik duik gelijk even mijn kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wil ook wel meedoen! Zusjeb.blogspot.com! Leuk inititatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Kris .heb de lapjes al geknipt en ingepakt nu nog op de post. mijn mail is marliescreatief@hotmail.com groeten Marlies Wjnker uit Egmond aan den Hoef

    BeantwoordenVerwijderen
  29. OH leuk! Ik doe mee en ik kom je ineens volgen …
    Lieve groetjes madame Volt!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat leuk!!!!! Ik doe mee! Even in de lappenmand duiken... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk! Ik doe ook graag mee!
    Maud@mauddeco.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk idee.
    Ik wil ook graag meedoen.
    (ymiebroos@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Zomaar via via via hier terecht gekomen.... weer zo'n leuk initiatief, wat zijn er toch veel crea mensen! Ik zoek heel graag 4 lapjes uit en ben dan super benieuwd wat iemand anders daar weer van zal gaan maken! Dus ja, ik doe ook mee :) ! Ondertussen wacht ik af, denk ik alvast na wat ik van de 4 * 0,5m2 stof kan maken...... en maak ik nog even reclame op mijn blog als ik mijn keuze heb gemaakt van de stofjes die opgestuurd gaan worden. Heerlijk zoiets!
    groetjes Marieke (marieke @ mamarieke.nl / mamarieke.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik duik morgen in mijn stoffenkast. Ik doe ook mee... eerst de stofjes bijeen zoeken en dan stuur ik je morgen aan mailtje.
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een superleuk idee! Ik dacht ook al eens aan een soort ruilmarkt, maar jij hebt precies bedacht hoe t uit te werken! Ik doe graag mee!
    Ik ga 4 mooie lapjes uitzoeken, groetjes, Arda (ardameijburg22@gmail.com, ards-catch22.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Op dit soort initiatieven ben ik dol. Ik doe graag mee en zal morgen eens vier mooie lapjes bij elkaar gaan zoeken. Mijn mailadres: info@tantepollewopje.nl

    Bedankt voor dit leuke initiatief!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik doe ook graag mee en zal een linkje op mijn blog zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. SPannend! Ik doe ook graag mee. Ik zal meteen mijn stoffenkast eens gaan inspecteren..
    {mili.ro.mail@gmail.com}

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik heb mijn lapjes gisteren verstuurd...
    Groeten
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuk idee, ik doe zeker mee.
    Groetjes,
    Anja
    charadano@gmail.com / www.charadano.com

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een super leuk idee!!!!
    Ik doe mee:-)

    Mijn mailadres is: manda.freubeltje@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zo grappig, bel net vol enthousiasme me moeder op.
    En ja hoor ook mijn moeder doet mee...ze ging gelijk in dr kast kijken voor leuke stoffen:)

    Ze heeft alleen geen mail adres, maar dat kan dan wel via mij:)

    Erg leuk!!! Ben benieuwd wat we terug krijgen...super leuk!!!

    Groetjes,Manda

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Kris,
    Heb de stofjes net op de bus gedaan, dus ga ervan uit dat ze nog voor 3/11 bij je zijn.

    Vind het een super leuk initiatief en ben heel nieuwsgierig wat ik zal terugkrijgen.

    Alvast succes gewenst bij het door elkaar "husselen" van de lapjes; hoop wel dat je hulp krijgt bij het weer in de enveloppen stoppen. Het is al met al best wel een hoop werk. Bij deze alvast bedankt!
    groetjes, Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik wil op de valreep nog meedoen. Volgens mij kan het nog net. Helemaal leuk!
    ik heb je een mailtje gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Eigenlijk wil ik ook nog graag mee doen...moet op zich te doen zijn als ik vandaag de lapjes op de post doe, toch? Mijn emailadres: leonieke @ gmail . com (zonder spaties).

    BeantwoordenVerwijderen
  46. En alles klaar om terug op de post te doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een geweldig idee zeg! Ben wel net te laat om mee te doen, maar als je dit ooit nog eens doet: I'm in!

    Ik heb trouwens een vraag over je Blog (die ik erg mooi & goed vind). Het gaat over de lay-out: hoe is het jou gelukt het lettertype overal consequent door te voeren? Ik ben net een blog gestart en loop erg te kleuteren op het gebied van lay-out.

    Ik heb hier in elk geval weer inspiratie opgedaan om mijn eigen blog verder vorm te geven. Thanx!

    Groet
    Renata
    mamaliefs.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi hoi,
    Ook hier een beginnende blogster en inderdaad ook te laat voor de lapswap.
    Ik heb me onmiddellijk als volger toegevoegd en ik hoop echt dat je de lapswap nog gaat organiseren want ook dan doen wij heel graag mee!
    Groetjes vanuit België.

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails